Ruta de navegació

Sol·licitud ajornament i fraccionament de deute

FR | EN

Sol·licitud d'ajornament i fraccionament de deute

Descripció del tràmit

D'acord amb el que preveuen els articles 44 i següents del Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de recaptació, així com la normativa específica de cada tribut, en general, es pot demanar ajornar o fraccionar el pagament d'un deute tributari en el cas que hi hagi dificultats de tresoreria transitòries.

CODI SIA: 2410639

 

Resultat

 

Servei al que pertany

Gestió encómica i financera

 

Departament responsable de la tramitació

Tresoreria

 

Qui pot realitzar el tràmit

Persones físiques i jurídiques

 

Documentació a presentar

Per tal de sol·licitar l'ajornament o fraccionament del deute, s'ha de presentar una sol·licitud acompanyada de la documentació necessària per identificar el deute i, si s'escau, la garantia corresponent (aval, compromís d'aval o altres), juntament amb la proposta d'un calendari d'ingressos i la documentació que justifiqui l'existència de dificultats econòmiques. No s'exigirà cap tipus de garantia quan l'import total dels deutes d'un mateix deutor no superi els 30.000 euros (HAP / 2178/2015 de 9 d'octubre de 2015).

La sol·licitud s'ha d'ajustar al model oficial facilitat i contindrà lo detallat a l'art. 46.2 de Reial Decret 939/2005, de 29 juliol, pel qual s'aprova el Reglament General de Recaptació.

 

Com iniciar el tràmit

La Llei 39/2015, del 2 d'octubre, del procediment comú de les administracions publiques, en el seu article 14.2. cita els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques.

Així mateix, la Llei reconeix el dret de les persones físiques a triar en tot moment si es comuniquen amb les administracions a través de mitjans electrònics o no, llevat que estiguin obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques. El mitjà triat per la persona per comunicar-se amb les Administracions Públiques podrà ser modificat per la persona física en qualsevol moment.

  • Telemàticament

    Per presentar la documentació electrònicament és indispensable estar en possessió d'un certificat digital com el DNI electrònic o un certificat  d'alguna Autoritat de Certificació com la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre o CatCert. Si no en disposa d'un, a la pàgina de preguntes freqüents té informació de com aconseguir-lo.

    Estant en possessió del vostre certificat vàlid podeu lliurar la documentació al registre electrònic.

    Horari: servei disponible les 24 hores, qualsevol dia.

  • Presencialment

    Només per a subjectes no obligats
     
    Edifici Est del World Trade Center
    Planta baixa 
    Moll de Barcelona s/n
    08039 Barcelona 
     
    Tel.: 93 298 60 00 

     

 

Termini màxim legal de notificació

 

Termini habitual de resolució

 

Silenci administratiu

 

Taxes o tarifes aplicables

 

Normativa aplicable

 

 


 

 

 

Enllacos