Sol·licitud de modificació substancial d'una concessió de domini públic portuari
Descripció del tràmit
Tramitació de la sol·licitud per a la modificació substancial d'una concessió prèviament atorgada en el domini públic portuari. Aquest tràmit només aplica per als casos de modificació que s'enumeren en l'apartat 2 de l'article 88 del Reial Decret Legislatiu 2/2011, de 5 de setembre, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei de Ports de l'Estat i de la Marina Mercant.
Conforme a allò assenyalat a l'article 88, la tramitació de la sol·licitud de modificació substancial de la concessió serà la mateixa que l'exigida per a l'atorgament de concessions (article 85 apartat dos i següents del TRLPEMM).
CODI SIA: 2264438
Resultat
Resolució d'atorgament o de denegació de la modificació substancial d'una concessió administrativa en el domini públic del port de Barcelona.
Cas d'estimar-se la petició, en la resolució s'acordarà la modificació del plec de la concessió en aquells aspectes concrets que corresponguin en cada cas en atenció a la sol·licitud formulada,¿prèvia la seva acceptació per part del concessionari.
Servei al que pertany
Gestió del territori
Departament responsable de la tramitació
Departament de Gestió de Concessions i Tarifes
Qui pot realitzar el tràmit
Concessionaris
Documentació a presentar
A continuació s'enumeren els documents a presentar. Per saber el detall dels contingut dels documents podeu consultar el document de requisits/documentació per la modificació de concessió.
-
Escrit de sol·licitud de modificació substancial de la concessió. La sol·licitud ha de complir els requisits exigits i ha d'especificar-se clarament quin tipus de modificació substancial es sol·licita dels enumerats a l'article 88.2 de la TRLPEMM. Pot utilitzar-se una proposta de plantilla de sol·licitud, la qual no és d'utilització obligatòria.
-
Documentació justificativa de l'acreditació de la personalitat del sol·licitant.
-
Certificats de la Seguretat Social i d'Hisenda d'estar al corrent dels pagaments.
-
Acreditació de la solvència econòmica, tècnica i professional per fer front a les obligacions resultants de la concessió.
-
En el se cas projecte Bàsic i/o constructiu de les inversions a executar. S'han de consultar els requisits mínims segons la tipologia de projecte i els formats de les portades ( Portades toms, Lloms A3, Portada A4).
-
En el seu cas memòria econòmica financera.
-
Garantia provisional. La garantia es podrà constituir mitjançant transferència bancària, xec bancari o xec nominatiu conformat a nom de l'Autoritat Portuària de Barcelona, ¿¿o aval bancari o de Companyia d'Assegurances autoritzada, cas en què l'Autoritat Portuària podrà exigir en la seva formalització els requisits que estimi convenients. En cas d'aval bancari podeu utilitzar el nostre model d'aval provisional
- Declaració relativa a la informació que es considera confidencial, indicant-ne el motiu.
Nota:
A fi de portar a terme el tràmit d'informació pública previst a l'article 85 del TRLPEMM de la petició de modificació substancial de la concessió formulada, és convenient que indiquin si alguna part de la documentació o informació facilitada junt amb la petició té caràcter confidencial i, per tant, hauria de ser preservada de l'accés a tercers, bé per què la mateixa conté secrets tècnics o comercials o bé per què el seu accés pot suposar donar un avantatge competitiu a tercers respecte del sol·licitant.
En aquest cas, en la declaració presentada haurà de constar la relació dels aspectes concrets de la documentació i informació que poguessin tenir aquest caràcter confidencial, així com els motius que justifiquin la declaració de la seva confidencialitat. A la vista d'aquests motius, un cop analitzats, l'Autoritat Portuària resoldrà en el que escaigui.
En cap cas, no podrà ser entesa l'obligació de confidencialitat de forma tan àmplia i genèrica que afecti a la totalitat de la documentació i informació presentades.
9. Qualsevol altra documentació que es consideri pertinent.
Com iniciar el tràmit
La Llei 39/2015, del 2 d'octubre, del procediment comú de les administracions publiques, en el seu article 14.2. cita els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions publiques.
Així mateix, la Llei reconeix el dret de les persones físiques a triar en tot moment si es comuniquen amb les administracions a través de mitjans electrònics o no, llevat que estiguin obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques. El mitjà triat per la persona per comunicar-se amb les Administracions Públiques podrà ser modificat per la persona física en qualsevol moment.
-
Telemàticament
Per presentar la documentació electrònicament és indispensable estar en possessió d'un certificat digital com el DNI electrònic o un certificat d'alguna Autoritat de Certificació com la Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre o CatCert. Si no en disposa d'un, a la pàgina de preguntes freqüents té informació de com aconseguir-lo.
Estant en possessió del vostre certificat vàlid podeu lliurar la documentació al registre electrònic.
Horari: servei disponible les 24 hores, qualsevol dia.
IMPORTANT: El registre electrònic té una limitació de mida de 10MB, si la documentació supera aquesta mida límit, cal seguir els passos següents:
-
Lliurar la sol·licitud i altra documentació, a excepció del document pesat, a través del registre electrònic del Port de Barcelona. Cal indicar a l'apartat "Exposa" que la documentació pesada es lliurarà a part a la plataforma habilitada per a aquests casos.
-
Preparar la documentació pesada. Si està composta per més d'un document, cal preparar un sol fitxer format .zip. En qualsevol cas, el nom del fitxer sempre s'ha d'identificar amb el codi de registre d'entrada que es va obtenir en fer el pas 1 (el codi que ha d'indicar té l'aspecte següent: O00003646e220000XXXX).
-
Accedir a la plataforma HCPAW del Port de Barcelona i carregar la documentació pesada. Si la càrrega finalitza amb èxit apareixerà el missatge "càrrega completada" en verd, a la part superior dreta de la pantalla. No s'obtindrà cap comprovant en finalitzar aquest procés.
-
El temps transcorregut entre el registre d'entrada del pas 1 i la càrrega de la documentació pesada del pas 3 no pot superar 1 hora.
Si no es compleixen els passos anteriors, la documentació serà rebutjada.
-
-
Presencialment
Només per a subjectes no obligats
Servei d'Accés Unificat:
Edifici Est del World Trade Center, planta baixa Moll de Barcelona s/n 08039 Barcelona
Tel.: 93 298 60 00
Termini màxim legal de notificació
Vuit mesos.
Nota:
Un cop aprovada la modificació de la concessió, la garantia provisional s'haurà de completar fins el 5% del pressupost de l'obra (en concepte de garantia definitiva).
En cas que no hi hagués obres i instal·lacions a executar en la concessió, no serà necessari constituir la garantia definitiva o de construcció, havent d'adequar-se, en el seu cas, la garantia d'explotació.
Termini habitual de resolució
Silenci administratiu
Negatiu
Taxes o tarifes aplicables
No s'aplica cap taxa per aquest tràmit de sol·licitud.
Normativa aplicable
Article 88 del Reial Decret Legislatiu 2/2011, de 5 de setembre, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei de Ports de l'Estat i de la Marina Mercant