Sol·licitud de devolució de garantia
Descripció del tràmit
Tràmit pel que es demana la devolució d'una garantia prèviament dipositda a l'Autoritat Portuària de Barcelona.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment sempre i quan s'hagi executat l'objecte pel qual es va dipositar la garantia i compliada l'obligació.
CODI SIA: 2410635
Resultat
Resolució d'autorització o denegació de cancel·lació de la garantia (aval, assegurança de caució o fiança)
Un cop dictada la resolució i notificada es relitzarà la devolució. Quan es tracti de la devolució d'un aval o assegurança de caució es retornarà de manera presencial a l'Autoritat Portuària de Barcelona. En cas de devolució d'una fiança es retornarà per transferència bancària al número de compte que es faciliti en la sol·licitud.
Servei al que pertany
Altres serveis
Departament responsable de la tramitació
Serveis jurídics i altres departaments implicats
Qui pot realitzar el tràmit
Persona física o jurídica titular d'una garantia dipositada a l'Autoritat Portuària de Barcelona.
Documentació a presentar
-
Formulari de sol·licitud de devolució degudament emplenada.
-
La següent documentació depenent del tipus de garantia dipositada:
-
En cas de devolució d'aval o assegurança de caució: còpia de l'aval o segur de caució dipositat.
-
En cas de fiança: Certificat de titularitat del compte corrent facilitat per a la devolució de la fiança.
Com iniciar el tràmit
La Llei 39/2015, del 2 d'octubre, del procediment comú de les administracions publiques, en el seu article 14.2. cita els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques.
Així mateix, la Llei reconeix el dret de les persones físiques a triar en tot moment si es comuniquen amb les administracions a través de mitjans electrònics o no, llevat que estiguin obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques. El mitjà triat per la persona per comunicar-se amb les Administracions Públiques podrà ser modificat per la persona física en qualsevol moment.
-
Telemàticament
Per presentar la documentació electrònicament és indispensable estar en possessió d'un certificat digital com el DNI electrònic o un certificat d'alguna Autoritat de Certificació com la Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre o CatCert. Si no en disposa d'un, a la pàgina de preguntes freqüents té informació de com aconseguir-lo.
Estant en possessió del vostre certificat vàlid podeu lliurar la documentació al registre electrònic.
Horari: servei disponible les 24 hores, qualsevol dia.
-
Presencialment
Només per a subjectes no obligatsServei d'Accés Unificat:Edifici Est del World Trade CenterPlanta baixaMoll de Barcelona s/n08039 BarcelonaTel.: 93 298 60 00
Termini màxim legal de notificació
Tres mesos
Termini habitual de resolució
Silenci administratiu
Taxes o tarifes aplicables
No s'aplica cap taxa ni tarifa.
Normativa aplicable
Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic