Sol·licitud d'alta, baixa i modificació de servei marítim
Descripció del tràmit
El text refós de la Llei de Ports de l'Estat i de la Marina Mercant defineix que és un servei marítim i els diferents tipus que es poden donar (regulars i no regulars i de curta distància o no). Els operadors de vaixell que volen obtenir la qualificació de servei, que dona dret a reduccions en l'import de les taxes portuàries, ho han de sol·licitar per a cada exercici a l'Autoritat Portuària.
Qualsevol incorporació d'un nou vaixell o naviliera al Servei Marítim ha de ser sol·licitat abans de la primera escala al port.
La baixa i modificació del servei marítim pot gestionar-se des d'aquest mateix tràmit.
CODI SIA: 2410072
Resultat
Obtenció de la qualificació de servei marítim a un determinat tipus de tràfic, en alguna de les modalitats, per als vaixells relacionats, la baixa o la modificació d'un servei existent.
El servei marítim atorgat haurà de ser indicat a la sol·licitud de cada escala.
Servei al que pertany
Serveis al vaixell
Departament responsable de la tramitació
Facturació
Qui pot realitzar el tràmit
Consignataris en representació de la/es naviliera/es involucrades en el servei marítim.
Documentació a presentar
No es necessita presentar cap documentació.
En la sol·licitud d'alta s'informarà de les següents dades :
-
Vaixells inscrits en el Servei Marítim i naviliera que hi treballa.
-
Tipus de mercaderia, passatge o unitats de càrrega als que presta el servei.
-
Ports que uneix el Servei Marítim.
-
Nombre d'escales i dates previstes d'arribada al port.
Un cop donat d'alta el servei marítim podrà modificar-se o donar-se de baixa.
Per a més informació pot consultar el manual d'ús de l'aplicació informàtica que suporta el tràmit.
Com iniciar el tràmit
Aquests tràmits només es poden realitzar de manera telemàtica.
-
Telemàticament
Per iniciar el tràmit electrònic és indispensable estar en possessió d'un certificat digital o clau concertada.
Per obtenir certificat digital: Pot ser el DNI electrònic o un certificat d'alguna Autoritat de Certificació com la Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre o CatCert. A la pàgina de preguntes freqüents té informació de com aconseguir-lo.
Per obtenir clau concertada: Pot consultar el tràmit per l'obtenció de clau concertada que permet realitzar els tràmits utilitzant un usuari i una contrasenya.
Estant en possessió d'un certificat vàlid o clau concertada pot procedir a iniciar el tràmit.
A través de l'enllaç anterior accedirà a l'aplicació que permet als clients de l'Autoritat Portuària de Barcelona sol·licitar i modificar la informació relacionada amb els serveis marítims.
Aquesta aplicació està desenvolupada sobre la plataforma de SOSTRAT. Existeixen dos manuals d'ús de SOSTRAT disponibles per aquest tràmit: un per a l'ús general de SOSTRAT i l'altre amb la descripció específica per a la gestió dels serveis marítims.
Horari: servei disponible les 24 hores qualsevol dia.
-
Presencialment
Termini màxim legal de notificació
Termini habitual de resolució
48 hores des de la presentació de la sol·licitud.
Silenci administratiu
Taxes o tarifes aplicables
Normativa aplicable
La motivació del SM està recollida a l'article 201 del Reial Decret Legislatiu 2/2011, de 5 de setembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Ports de l'Estat i de la Marina Mercant (TRLPEMM) i a l'annex II de definicions de la llei.
Addicionalment, a les subseccions 1ª, 2ª i 3ª estan relacionades totes els condicions de reducció de les taxes T1 del vaixell, T2 del passatge i T3 de la mercaderia aplicables en base a que la operació del vaixell en port es faci estant inclòs en un servei marítim.