Ruta de navegació

Reclamació de factures APB

FR | EN

Reclamació de factures APB

Descripció del tràmit

Qualsevol persona física o jurídica que rebi una factura / liquidació de l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB) pot presentar una reclamació econòmic administrativa (disconformitat amb l'import, amb la forma de càlcul, no ser el destinatari de la liquidació, etc) en el termini de 15 dies a partir de la data de notificació.

Tanmateix, cal advertir que el recurs esmentat no suspèn l'execució de l'acord de liquidació, ni l'ingrés de l'import. En cas que no s'efectuï dins dels terminis establerts dona lloc al recàrrec corresponent i al cobrament per via de constrenyiment.

CODI SIA: 2410634

 

Resultat

Resolució del Director General de l'APB si comporta el retorn de diners o el cap del Departament de Facturació i Estadística si la resolució no comporta devolució de diners.

 

Servei al que pertany

Altres serveis

 

Departament responsable de la tramitació

Facturació i Estadística

 

Qui pot realitzar el tràmit

Clients de l'APB que reben liquidacions de taxes o tarifes.

 

Documentació a presentar

Formulari degudament emplenat en que s'identifica la persona física o jurídica que presenta la reclamació amb determinació dels poder per fer l'acte si s'escau, identificació de la/les liquidació / liquidacions sobre les que es presenta la reclamació i el motiu de la mateixa.

 

Com iniciar el tràmit

La Llei 39/2015, del 2 d'octubre, del procediment comú de les administracions publiques, en el seu article 14.2. cita els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions publiques.

Així mateix, la Llei reconeix el dret de les persones físiques a triar en tot moment si es comuniquen amb les administracions a través de mitjans electrònics o no, llevat que estiguin obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques. El mitjà triat per la persona per comunicar-se amb les Administracions Públiques podrà ser modificat per la persona física en qualsevol moment.

  • Telemàticament

    Per presentar la documentació electrònicament és indispensable estar en possessió d'un certificat digital com el DNI electrònic o un certificat  d'alguna Autoritat de Certificació com la Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre o CatCert. Si no en disposa d'un, a la pàgina de preguntes freqüents té informació de com aconseguir-lo.

    Estant en possessió del vostre certificat vàlid podeu lliurar la documentació al registre electrònic.

    Horari: servei disponible les 24 hores, qualsevol dia.

  • Presencialment

    Només per a subjectes no obligats
     
    Servei d'Accés Unificat:
     
    Edifici Est del World Trade Center
    Planta baixa 
    Moll de Barcelona s/n
    08039 Barcelona 
     
    Tel.: 93 298 60 00 

     

 

Termini màxim legal de notificació

 

Termini habitual de resolució

Màxim de 7 dies laborables.

 

Silenci administratiu

 

Taxes o tarifes aplicables

 

Normativa aplicable

Reial decret legislatiu 2/2011, de 5 de setembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de ports de l'Estat i de la Marina Mercant.

Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària


 

 

 

Enllacos